Sunday, March 2, 2008

ANTIBAJKA


Izvršila sam samoubistvo. U fantazmu.
Tako se stručno kaže za ono što se meni desilo. I za ono što ne prestaje da se dešava. Iz minuta u minut.
Imam 29 godina. Nemam dijagnozu. Ne pijem lekove. Pijem pivo.
Znate li kako je kad ste ubijeni, a morate svakoga jutra da ustajete?

Nedelja je.
Nedeljom se izvrši najveći broj samoubistava. Meni je potpuno jasno zašto.
Ipak bih birala neki drugi dan, možda neku sredu koja bi bila pretrpana vestima u crnoj hronici. Volela bih sliku u čitulji na kojoj se plezim. Celom svetu.

Mislim o svim onim ženama za koje znam da su se osećale isto i pitam se zašto nam celoga života podlo serviraju bajke. Krivim Snežanu i Pepeljugu.
Čitajte devojčicama pred spavanje Anu Karenjinu i Gospođu Bovari. Ne zaboravite da im pričate o Fridi Kalo, Žani Modiljani, Silviji Plat, Mariji Kalas i Edit Pjaf. To su bajke u koje verujem. To su jedine bajke koje se ostvaruju. Saznala sam to prekasno.
Ne štitite ih lažima. Jer, te devojčice će, jednoga dana, nespremne doživeti da tata nestane i da ih neki daleki rođak pipa po grudima. Upoznavaće decu ljubavnika po parkovima, nazivaće ih kurvama i čašćavati batinama. Misliće da vole i da su voljene u svetu koji sa poštovanjem sahranjuje ubice i prezire samoubice.

Zbog toga ne umem da volim. Ni da živim. I kad bolje razmislim, i nije mi žao.

Nedelja je.
Ako se negde, upravo, rodila neka devojčica želim joj da nikada u životu ne čuje bajku o Snežani ili Pepeljugi.

2 comments:

Anonymous said...

Neka cuju i onu pricu o gospi od Shalotta, i Murakamijevoj Sumire, o lijepoj i njeznoj Dolores, ali i o Veri Nabokov, o Nori Dzojs, o Oriani, o Ofeliji, o Lilith.

I mozda nas zamrze zbog toga, ali i to je bolje od razocaranosti, zar ne?

Hi Fidelity said...

Hvala na dopuni. To je, upravo, to.
Bilo je mrstenja na tekst zbog surovosti. Ali, nije do teksta, ni do mene. Prosto...surovo je.